Post wodny

Post wodny – Czy to dobry sposób na utratę kilogramów ?

Każdy z nas słyszał kiedyś o pewnej super diecie, która da niesamowite rezultaty w krótkim czasie. Niestety większość z nich to tylko bajki które mogą nam wyrządzić więcej szkód niż korzyści. Czy tak samo jest w przypadku postu wodnego, czyli teoretycznie najprostszej możliwiej diety ? O tym dowiesz się z poniższego artykułu.

Co to jest post wodny

Post wodny lub innymi słowy dieta wodna, to najbardziej podstawowy sposób na odchudzanie, który zakłada spożywanie jedynie wody. Taki rodzaj rodzaj głodówki to bardzo radykalny sposób na utratę wagi i jak można się domyśleć, może trwać maksymalnie kilka dni (do 3 dni). Zaleca się aby podczas takiej diety pić co najmniej 2 litry wody dziennie.

Sama jestem wielką zwolenniczkom krótkich głodówek ponieważ czuję się po nich dużo lepiej. Nie mówię tu jednak o kilkudniowym nie jedzeniu, a raczej ograniczeniu posiłków jedynie do śniadania w danym dniu. Poszcząc jedynie przez określona część dnia, wystawiamy organizm na dużo mniejszy szok. To wersja którą polecam Ci dla sprawdzenia czy post wodny jest dla Ciebie.

Jeżeli zależy Ci na utracie wagi to polecam przetestować naturalny preparat Garcinia, który bardzo pomógł w moim odchudzaniu.

Czy post wodny działa

Opinie na temat postu wodnego wśród lekarzy i dietetyków są podzielone. Oczywiście pijąc jedynie wodę nie dostarczamy do organizmu żadnych węglowodanów, które są zawarte w pożywieniu. W wyniku deficytu węglowodanów nasze ciało zużywa tłuszcz, czego efektem jest utrata wagi.

Czytaj też:  Ibogaina: Co to ? Dlaczego pomaga z uzależnieniami ?

Niestety droga na skróty często nie jest najlepszym rozwiązaniem, i tak jest też w tym przypadku. Zazwyczaj część masy którą tracimy pochodzi z mięśni, więc nasze ciało po takiej kuracji staje się bardziej wiotkie. Największym problemem jest jednak efekt jo-jo, czyli szybki powrót masy ciała sprzed odchudzania.

Post wodny - wady i zalety

Zalety postu wodnego

  • szybka utrata masy ciała – mimo swoich wad, jest to rodzaj diety który da bardzo szybkie efekty,
  • zalety lecznicze – głodówka może być znakomitym sposobem na leczenie niektórych chorób. Najczęściej jest wykorzystywania przy leczeniu zaawansowanej astmy i problemów z żołądkiem. Oczywiście jedynie lekarz może polecić nam taką kurację,
  • oczyszczenie organizmu – post wodny przyczynia się do usunięcia z naszego ciała wszystkich zalegających toksyn. Organizm spalający nasze rezerwy, usuwa również szkodliwe substancje. Takie działanie może skutkować poprawą cery i zwiększeniem wydajności.

Warto pamiętać, że jeżeli zależy nam na konkretnym efekcie z powyższych, to długość diety oraz ilość wypijanej wody powinna być odpowiednio dobrana.

Wady diety wodnej

  • trudne zachowanie efektów – to największa wada stosowania tej diety. Zabieranie organizmowi wszystkich kalorii sprawia, że po powrocie do normalnego odżywania zapotrzebowanie jest wciąż mniejsze (musimy jeść mniej niż wcześniej, aby nie odkładać kalorii w tłuszczach),
  • przeciwwskazania dla wielu osób – niestety z uwagi na radykalny przebieg stosowania diety wodnej jest ona nie odpowiednia dla osób przewlekle chorych (np. problemy z sercem, cukrzyca). Oczywiście z diety nie mogą korzystać też osoby z zaburzeniami odżywania czy będące w ciąży,
  • nieprzyjemna w realizacji – nieustanne odczuwanie głodu jest bardzo nieprzyjemnym zjawiskiem, a niestety przy poście wodnym jesteśmy na nie skazani. Podczas takiej głodówki zazwyczaj jesteśmy mocno rozdrażnieni i bardzo ciężko przychodzi nam skupienie na wykonywanych czynnościach. Cierpią też nasi bliscy.
Czytaj też:  Soda oczyszczona na zęby - Wybiela czy niszczy ?

Początek i koniec postu wodnego

Przed rozpoczęciem postu wodnego należy bezwzględnie się do tego przygotować. Nagłe obniżenie ilości spożywanych kalorii do zera może być bardzo niebezpieczne dla naszego zdrowia. Z tego powodu przed przystąpieniem do do diety należy przez kilka dni stopniowo obniżać ilość przyjmowanych kalorii.

Niestety pomimo odczuwanego głodu, wraz z zakończeniem diety powinno się wykonać odwrotny proces. Po zakończeniu postu wodnego nie rzucaj się na jedzenie, a rozpocznij od drobnych przekąsek, warzyw i owoców.

Garcinia jako substytut postu wodnego
Garcinia slim

Myślę, że dieta uwzględniająca jedynie samą wodę dla większości z nas okaże się nieodpowiednia. Oczywiście krótkoterminowo może ona przynosić pewne rezultaty, jednak dużo lepsza dla naszego organizmu będzie klasyczne dieta, która tylko ogranicza ilość spożywanych kalorii. Dla uzyskania szybszych efektów możesz wspomagać się preparatami jak wspomniana na wstępie Garcinia.

Często opinia o takich środkach jest mocno negatywna z uwagi na osoby które po zakupie liczą na szokujące efekty bez najmniejszej zmiany swoich nawyków żywieniowych. Takie suplementy mają przede wszystkim pomagać w dążeniu do celu, np. umożliwiając zrzucenie 6 kg zamiast 3 kg w jeden miesiąc.

Jeżeli jesteś fanką naturalnych wspomagaczy odchudzania, koniecznie przeczytaj artykuł o wodzie z miodem i cynamonem.

About Katarzyna Niemczyk

Katarzyna NiemczykJestem Kasia. Kilka lat temu mój styl życia i złe nawyki żywieniowe doprowadziły mnie do fatalnej kondycji zdrowotnej i psychicznej. Nastąpił jednak przełom i po zrzuceniu wielu kilogramów, rozpoczęłam nowe życie. Teraz jestem zafascynowana zdrowym odżywianiem i wszystkim co z nim związane. Uwielbiam też testować nowe przepisy, mikstury i bogactwa medycyny naturalnej.

Dodaj komentarz